Fra tikkende bombe på økonomien til ro i maven

“Min datter er studerende og har en stram økonomi. Hun er også rigtig glad for sin kat Penny, og i mange år frygtede hun for uforudsete dyrlægeudgifter. Derfor valgte jeg at tegne en sundhedspakke og en sygeforsikring for katten.” Sådan fortæller Lene Hein, hvis motto kunne være ‘Better save than sorry’. For det er ikke kun katten, der er dækket så godt ind.

”Jeg har tegnet både en sundhedspakke til forebyggelse af sygdom og en sygeforsikring, som dækker hvis uheldet er ude for min datters kat Penny.  Tidligere havde min datter så mange bekymringer for uforudsete dyrlægeregninger. Men nu er der kommet ro på og hun kan bare nyde katten. Man har jo meget kærlighed til sine kæledyr – og til sine børn – så derfor virkede det bare som det helt rigtige at sige ’Det betaler jeg’,” fortæller  Lene og tilføjer, at hun har valgt at fordele udgiften til både sundhedspakken og sygeforsikringen på månedsbasis.

Hvad er en sundhedspakke? En sundhedspakke ved Randers Dyrehospital indeholder blandt andet vaccinationer, sundhedsundersøgelser med blod- og urinprøver, kloklip, ‘Den sidste rejse’ og en række rabatter og fordele. Altså forebyggende behandlinger, som gør os i stand til at opdage sygdomme og skavanker på et tidligt stadium. Læs om Sund Hund (162 kr. pr. mdr) og Sund Kat (131 kr. pr. mdr.).

Hvad er en sygeforsikring? En sygeforsikring dækker udgifter forbundet med uheld, operationer og andre behandlinger. Vi anbefaler Dyreforsikring Danmark, som har en god dækning og letforståelige retningslinier. Beregn prisen for din hund eller kat her.

I familien Hein er det ikke kun Penny, der er så heldig at være godt dækket ind. Også Lenes hund Rachel har både en sundhedspakke og sygeforsikring. Med sundhedspakken sikrer hun, at også Rachel får de vaccinationer, som hun skal have, og løbende bliver tjekket for sygdomme og skavanker.

”Sundhedspakkerne giver mig en stor tryghed, så jeg ikke behøver at bekymre mig.  Jeg får endda en sms, når det er tid til næste tjek, så jeg ikke skal huske at booke tid. Randers Dyrehospital sørger for det hele. Der er styr på vaccinationer, sundhedsundersøgelser, blod- og urinprøver osv. Og de kan løbende følge dyrene, når de kan sammenligne med tallene fra sidst. Med i pakken er også kloklip, som jeg benytter mig af. Og sidste gang fik jeg renset tænder på Rachel med den rabat, som pakken giver,” fortæller hun.

Vi er hér på Randers Dyrehospital store tilhængere af sundhedspakker, fordi de giver os så gode muligheder for at forebygge og følge kæledyrene tæt. Vi kan være på forkant og det kan få afgørende betydning for at undgå sygdomme, skavanker og dyrlægeregninger på store operationer. Det giver simpelthen sundere dyr.

Læs også om, hvor afgørende en sygeforsikring var for Rachels liv  her.