Vil du være sygeplejerske for dyr?

Vi søger en veterinærsygeplejerskeelev. Måske er det dig, hvis du:

• interesserer dig for dyre- og sygeplejefaglige emner.
  • har gå-på-mod og ikke er bange for at tage initiativ.
  • er serviceminded, smilende og ønsker at gøre en indsats for at lære faget.
  • trives med arbejdsdage, hvor der kan være travlt og opstå akutte situationer.

Om opgaverne

Som veterinærsygeplejerske hjælper du dyrlægen under undersøgelse, udredning og behandling af patienterne; herunder sårpleje, blodprøver, røntgen og meget mere.

Du rådgiver dyreejerne om behandling af deres dyr og vejleder om fodring, ormebehandling, lopper, lus, flåter, pelspleje, vask og brug af udstyr og legetøj.

Samtidig har du en række forskellige kontoropgaver. Derfor er det vigtigt, at du udviser både selvstændighed, kvalitets- og ordenssans i dit arbejde.

Du kan glæde dig til at:

• hjælpe vores mange skønne patienter og deres ejere til gode hospitalsbesøg.
  • lære en masse; både under din praktik hos os og på skolen.
  • få gode kolleger, der brænder for at gøre dig dygtig.
  • være en del af et stærkt team, som samarbejder godt og har hyggelige personalearrangementer.
  • en spændende arbejdsplads i nye, lækre og funktionelle lokaler med moderne udstyr.
  • en praktikansvarlig, som sørger for at hjælpe dig igennem.
  • du om godt tre år står med en solid uddannelse med mange jobmuligheder.

Som elev skal du trives med, at dine opgaver ikke kun omfatter pleje af dyr, men også at gå til hånde på lageret, rengøre instrumenter mv.

Vi brænder for at gøre dig dygtig til faget, og du får gradvist flere fagopgaver og større ansvar i takt med dit uddannelsesniveau og din tryghed med opgaverne.

Forventet tidsplan

Ansøgning:

• Hvis dette lyder som noget for dig, så send os en ansøgning, hvor du fortæller om dig selv og hvorfor du gerne vil være veterinærsygeplejerske.
  • Send din ansøgning så hurtigt som muligt til Mette Lauritsen
  • Vi behandler ansøgninger løbende.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn mv.

Samtaler:

• Vi afholder samtaler i januar/februar, hvor du også får mulighed for at være med på en arbejdsdag og snuse til det hele.
  • Hvis elevpladsen virker som det rigtige for dig og du virker som den rigtige elev for os, bliver du inviteret til et par ekstra prøvedage i februar/marts, hvor du mere konkret kommer ind i tingene.

Forventet praktikstart: Forår 2024.

Skolestart: Sommer 2024.

Mere information

• Uddannelsen veksler mellem praktik- og skoleophold, og du kan læse mere på Hansenbergs hjemmeside her.
  • Du er meget velkommen til at kontakte Mette Lauritsen, hvis du har spørgsmål. Ring til dyrehospitalet på 86 42 15 13 og spørg efter hende.

Caroline Bekhøi Nielsen, tidligere elev, nu fastansat:

“Jeg startede som veterinærsygeplejerskeelev i januar 2020 og blev færdig i 2023. Det var et inspirerende elevforløb på Randers Dyrehospital, fordi alle går så meget i op deres arbejde og i den løbende faglige opdatering. Jeg kan godt li’ samarbejdet med kolleger og dyreejere og al den erfaring, som jeg får. Særligt spændende er det at bistå ved de operationer, hvor man inden operationen ikke præcis ved, hvad der er galt, men hvor dyrlægerne finder ud af det. Som elev laver man mange forskellige typer af opgaver – også praktiske opgaver som oprydning – og ikke to dage er ens.”

Vil du være elev hos os?